Bakın bu gün neyle karşılaştım.

Benim yetmiş beş yaşında bir annem var ve benimle yaşıyor.Annemin nöropatisi var, tedavi olmakta.. Raporlu ilaç kullanıyor ve kullandığı ilacın sadece 25 ,150 ve 300 mg.kapsülleri var. Dokt,,,or anneme 125 mg önerdi 2 yıldır bu şekilde kullanıyor. Raporumuzun süresi doldu.Raporu yeniledik. günde 2 adet 150 ,2 adette 25mg içmesi gerekiyor.Eczacı kurum vermiyor dedi,şaşırdım çünkü bu güne kadar hep oşekilde almıştım .ya 150mg yada 25mg alabiliyorsunuz dedi.Raporumuzda günde 600mg göre düzenlenmiş.İkisi aynı içerikte ilaç olduğu için kurum vermiyormuş tabii 150 mg aldım öbürünüde parayla kutusu elli küsur lira aldım geldim.Şimdi düşünün benim annem bunu parayla alabiliyor ama ya alamayan ne yapacak?Sağlık sistemimiz çökmüş durumda,günlük kararlarla  yönetilen bir devlet olduk her reçete yazıldığında mutlaka birde değişiklikle karşılaşıyoruz. İnsanın bu kadar değersiz olduğu bir ülke daha varmı acaba? Şimdi öğlen tatilinin bitmesini bekliyorum. SGK nın ilaç bölümünü biraz karıştıralım bakalım.....

6 yorum:

Çınar dedi ki...

Biz, sağlık reformu adı altında bir tuzağa düşürüldük. Kimse hastaneye ya da eczaneye gidince başına neler gelecek neyle karşılaşacak bilmiyor. Birçok değişiklik olmuş ve bu doğru bir şekilde anlatılmıyor halka. Ocaktan sonra iyice zorlaşacak hastane ve ilaç masrafları. Özel hastanelere katkı payı %70 olacak. Kimseden ses çıkmıyor ya insanlar herşeyden çok memnun ya da uyuyorlar derin derin.

Eczaneden ilaç almaya gittiğimde geriye dönük olarak maaşımdan kesilecek 48 tl lik bir borç çıkardılar. "Bu nasıl olur bu ne borcu dedim." "Yasa değişti artık her hastaneye gidişte gittiğiniz hastaneye göre daha fazla muayene ücreti ödeyeceksiniz" dediler. "Ee yasa yeni çıkmış neden geçmişe dönük ödüyoruz dedim." " Öyle işte" dedi eczacı hanım. Nasıl olsa, ne denirse onu ödüyor ya insanlar, ses çıkmıyor kimseden onlar da istediği yasayı istediği gibi değiştirir.

Geçmiş olsun

Sevgiler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Geçmiş olsun. Dediğin gibi takip edemiyoruz artık değişiklikleri. Üstelik bu değişiklikler de bizlerin yararına olmuyor son zamanlarda.

sibel dedi ki...

Çınarcım aynaen öyle tepkisiz bir halk olduk.Ama bukadar değişikliğin karşısında ya aptallaştık,yada ses daalgalarıyla uyutuluyoruz.ama sana bir müjdem var SGK'yı gerçekten karıştırdım .Bu ilacın 25mg lığını halka bu gün açacaklarını yarın alabileceğimi söylediler.BU İLACI KULLANMAK ZORUNDA OLAN DİĞER İNSANLARADA FAYDAM OLDUĞU İÇİN ÇOK MUTLUYUM.Bu gece huzur içinde uyuyacağım.Sevgiler.

sibel dedi ki...

MARİFETLİPERİCİĞİM BİZİM YARARIMIZA YAPILAN NE KALDIKİ...HER DOKTOR VE ECZANEYE GİDİŞTE BAŞKA BAŞKA UYGULAMALARLA KARŞILAŞIYORUZ ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN.SEVGİLER.

sibel dedi ki...

SUZİCİĞİM GÜZEL YORUMUNA TEŞEKKR EDERİM.

nalan dedi ki...

Sibel ,uğramışsın sağol hoş geldin.
Kaatıdan geçenyıl proje kursu zamanı keşke haberin olsaydı.
Ben de Ankaradayım.
Yaşlar da yakınmış.
Biz dün embir,neduk,leylak dalı buluştuk keşke sen de olsaydın.
senin blogun da çok güzel.
görüşmek dileğiyle